tisdag 10 april 2012

Om pendling och söta barn.

Lever verkligen resväskelivet just nu! Åkte ner till Malmö i Torsdags för att fira påsk med finaste Harpa och hennes föräldrar som var på besök från Island. Vi åkte till Helsingborg och gick på Sofiero (inte ölen, som jag hade hoppats, utan slottet) vilket var himla intressant. Annars har vi mest ätit god mat, shoppat, sett på tv och vilat. Sånt som man ska göra på påsken ungefär. Fanns inte så många biljetter att välja bland så igårkväll satte jag mig på en buss som anlände i Stockholm vid 6 denna morgon. Jobbet började vid 9 och gick faktiskt över förväntan. Nu känner dock kroppen att det är dags att ta igen för missad sömn. Har snabbt packat om resväskan för imorgon är det lång jobbdag och på Torsdag bär det av ner till Malmö igen. Att pendla Sthlm-Malmö kanske egentligen låter helt knäppt, men det är så himla värt det. Får spendera 3-4 dagar i veckan med den finaste människan jag vet. Och på tal om fina människor. Harpas guddotter Thelma (som är Harpas bästa kompis barn) på Island är ungefär den sötaste ungen någonsin. Idag länkade Ester, Thelmas mamma, en video när hon har lärt sig att säga mitt namn. Tusan , tänkte jag, nu måste jag ju alltså spara massa pengar och åka till Island för att höra detta i verkligheten.

Fin-ungen!

Inga kommentarer: