måndag 21 januari 2013

Lés Miserables.

Jag älskar att gå på bio. Vilken dag som helst i veckan, gärna två gånger på samma dag om jag fick välja. Jag försöker dock behärska mig lite då CSN inte har en massa biobesök inräknat i deras bidrag. Men så ofta jag har råd så försöker jag gå. Förra söndagen gick vi och såg The Beasts Of The Southern Wild med vänner och bekanta. Väldigt vacker film! Dock så är den inget i jämförelse med vad vi gick och såg i fredag. Lés Miserables. Jag finner på riktigt inga ord. Då jag inte sett musikalen eller läst boken så hade jag egentligen inga förväntningar alls, men den tog mig med storm. Det tog ett tag att komma in i det faktum att det skulle vara 2 timmar och 38 minuter av konstant sång, men så fort man vande sig med det så blev jag som fastklistrad. Jag gick inte ens på toa på hela bion trots en stor cola light och världens minsta blåsa. Så bra var den! Helt underbara skådespelarinsatser av Anne Hathaway och Hugh Jackman, och vilka barnskådespelare dom hittat också. Hela filmen var extremt välgjord och gripande och nästa gång jag åker till New York eller London så ska jag försöka få tag på biljetter till musikalen. Här nedan finns ett litet musik-klipp av 'I dreamed a dream'. Om ni inte sett filmen, se den !



1 kommentar:

Anonym sa...

Jag å Maja ska se den på lördag :)
Eli