onsdag 20 februari 2013

Onsdagslista.

Hur har din dag varit? Sömnig. Sov 15 timmar, såg ett avsnitt av The Mentalist och åt lite godis, sov några timmar till, spelade Candy Crush, åt soppa, låg i sängen och nu är jag så himla trött igen. Och ja, jag är sjuk.

Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu? Jag älskar tjej-namn med förkortningar som låter antingen som ett killnamn eller lite som en rebellisk skate-tjej som tjuvröker på rasterna och bara äger svarta kläder. Alex (Alexandra) och Sam (Samantha) till exempel.

Vilket är ditt största beroende? Jag är en beroende-människa av allra högsta grad. Cola light är alltid ett beroende. Annars är jag för tillfället beroende av Karin Boye-dikter, cornflakes-kakor och Emma Watson.


Vad gör du när ingen annan ser? Tränar på dansen till Let's Have a Kiki eller sjunger gamla sånger med alldeles för mörk röst.

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt? När människor är superintresserade av något som för mig är totalt ointressant. Som när min flickvän blir helt till sig av att prata om grammatik och fonetik. Och när busschaufförer vinkar till varandra. Så himla fint!

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av? Oj .. schizofren där andra halvan av jag var Johnny Depp kanske.


Vad beställer du på krogen? Öl. Alltid. Minns inte när jag beställde något annat senast ..


Vilken är din största skräck? Att sitta där när jag är 80 år och insett att jag drömt om att leva istället för att faktiskt göra det.

Hur gör man för att ragga på dig? Var intressant. Prata passionerat om film och böcker och musik. Gör bort dig. Skratta. Bjud på en drink. Och dansa som att ingen ser dig.

Vad har du funderat över på sistone? Om fiskar skulle överleva i kolsyrat vatten? Vart bananflugorna bor när dom inte är i mitt kök? Och massa andra saker ..

Vad var det konstigaste som hände i helgen? Det hände inte så mycket då jag mest låg hemma och var sjuk. Men jag åt sniglar för första gången i mitt liv.


När skäms du? Skäms och skäms .. Jag gör bort mig ungefär varje dag, så man orkar ju inte skämmas hur mycket som helst.

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft? Alla bakfyllor vi hade i Westport som spenderades i Malins källare med L-word, souvlaki, två kilo godis och fyra liter cola light. Finaste festerna, finaste bakfyllorna.

Vem är den mest kända människa du talat med? Hm .. mest kända. Träffade på Eric från Gossip Girl i Central Park en gång. Det var fint.

Vilket uttryck använder du lite för ofta? "Perfekt, tack", "awesome" samt alla citat från Date Night och Två ska man vara.

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå? "Du är den konstigaste jag känner." Och även, "Du har de mest perfekta underögonfransarna jag någonsin sett".

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem? När kläderna inte passar till jackan. Och när jag blir så stressad att jag glömmer sätta på mascara.

Vad gör du när du är ledsen? Jag brukade antingen gråta eller ligga i sängen och stirra upp i taket. Men i hushållet Stare-Hafsteindóttir har vi en ny tradition. När någon är nere eller ledsen slår den andra personen på en såkallad "hopp"-låt som vi höjer till högsta volym och sedan hoppar/dansar vi tills man antingen fått endorfiner och blivit glad, eller helt enkelt är alldeles för trött för att vara ledsen längre. Tips på hopplåtar : I Don't Care, I love it (Icona Pop), Gangnam Style (PSY), Breaking Up With God (The Ark), Primadonna Girl (Marina & The Diamonds) och massa fler .. Prova!

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara? Mina rymd-byxor och en skön hoodie.

Har du någon gång slagit någon? Jag och min bror slogs alltid när vi var yngre. Om vem som skulle få använda datorn först, och sådana saker. Sedan slogs jag och min bästa vän Sandra på en syslöjdslektion i högstadiet, så himla tokigt.


Vad ser du fram emot just nu? Massor med saker! Bli frisk, gå på melodifestivalen på fredag, dricka vin, dansa på Lesbian Heaven, få finbesök från Island och vår. 

Inga kommentarer: