tisdag 2 april 2013

Movies and Books, first quarter.


Efter nyår så bestämde jag mig för att börja skriva upp vad jag läste och vad jag kollade på. Helt enkelt bara för skojs skull. Bestämde mig för att skriva upp de böcker och filmer jag inte tidigare läst/kollat på. Det blev som förväntat en hel del bio, och de flesta var så himla himla bra! Det blev faktiskt extremt mycket mindre filmer än jag hade förväntat mig, men det har nog mycket att göra med att serier har tagit så himla mycket av min tid. Dock har inte filmerna varit så högklassiga tyvärr. Pulp Fiction var ju som förväntat underbar och The Perks Of Being a Wallflower har jag både hunnit läsa och se två gånger, och den är ju så fantastiskt bra. Bokmässigt har jag råkat hamna i Pretty Little Liars-fällan, vilket är jobbigt då det finns 14 böcker .. Har tagit mig igenom tre av dem än så länge. Det är inte superbra läsning, men de är underhållande och lättlästa vilket jag behövt på tåget då jag pendlar. Är även nöjd när jag ser att jag (utan att ha tänkt på det) bara har läst engelska böcker. Men för att göra en liten topplista : 

Bästa bok : The Perks of being a Wallflower. Bästa biofilm : Les Miserables. Bästa film : Pulp Fiction (fast direkt efter kommer The Perks of being a Wallflower. Direkt efter!!).

Januari - Mars 2013

Böcker 
Yann Martel - Life of Pi
Stephen Chbosky - The Perks of being a Wallflower
Sara Shepard – Pretty Little Liars
Sara Shepard - Flawless
Sara Shepard - Perfect

Bio
The Beasts of the Southern Wild
Les Miserables
Django Unchained
Gangster Squad
Beautiful Creatures
Anna Karenina
Oz – The Great and Powerful

Film
Benjamin Dúfa
The Perks of being a Wallflower
Dark Shadows
Like Crazy
Life of Pi
My Summer of Love
Pulp Fiction
Vegucated

Inga kommentarer: