måndag 26 mars 2012

Egypten.

För en vecka sedan kom jag hem från en fin vecka i Egypten. Det var inget superduper extraordinärt, men det var en skön vecka att koppla av och bli mindre likblek. Hann igenom fem böcker på en vecka och alla var superbra, hur ofta har man sån tur liksom? Annars hann jag såklart (traditionsenligt) sätta sönder min kamera! Så nu är jag utan mobil, utan kamera och snart utan dator. Det går bra nu! Som tur var hade Harpa en med sig, så vi tog några bilder med den. En bekant till oss jobbar som reseledare i Hurghada så på Fredagskvällen skulle vi byta lugnet mot en partykväll. Dock så hann både jag och Harpa bli sjuka under dagen (inte magsjuka, tack och lov) så kvällen fick snällt spenderas i sängen med ipren, choklad och en massa Veronica Mars. Då vi bara hade sex hela dagar i Egypten kändes det lite tufft att spendera två av dom på en buss på väg till Cairo, så pyramiderna får vi se nästa gång. Nästa gång åker vi troligen hellre till Marsa Alam då Hurghada inte var direkt i våran smak. Väldigt smutsigt och inte så jättemysigt.. All inclusive har ju dock sina fördelar så vi hade det ganska bra ändå. Sammanfattningsvis var det en himla fin, lugn, skön och solbränd semester (mest solbränd för isländskan!).

















1 kommentar:

Johanna sa...

Åh haarre.... handduksbarbaran var något av det läskigaste jag sett.... Dock verkade ni haft en superhärlig semester :)