torsdag 29 mars 2012

Working 9-3 ..

.. what a way to make a livin'. Synd att jag inte jobbar 9-5 så att sången faktiskt stämmer, men jag trivs som halvtidsjobbare! Haha. Annars har jag haft en underbar helg i Malmö (såklart!) där helgen inte alls blev som planerad men ändå helt skitbra. Vi böt krogen mot några öl i soffan och sedan köpte jag och Harpa, extremt spontant ska tilläggas, två par inlines som vi åkte (stapplade) omkring på resten av helgen. Såväl inne, som ute. Annars lagade vi hemmgjord carbonara, gick långa promenader och gick på bio. Ibland går jag mest på bio för att äta dom goda varma chipsen, men denna gången var faktiskt filmen bra. Precis som alla andra såg jag The Hunger Games.


Filmen var faktiskt himla bra, om än brutal, så jag tror nog nästan att jag får ta och läsa böckerna också. Är mitt i Harry Potter just nu så dom kanske får vänta lite. Sedan kanske filmen blev ännu lite bättre för att jag har en liten crush på huvudpersonen ..


Kom hem i Måndags natt och har sedan dess jobbat på förskolan med finaste ungarna. Fick för första gången höra kommentaren "Vilka stora tuttar du har!". Efter 22 års väntan var det tusan dags, men aldrig trodde jag att det skulle komma från en treårig tjej .. Annars har vi mest varit på utflykter och lekt i sandlådan och sånt där, som vi oftast gör. Idag när jag sa att jag skulle åka hem till Piteå efter jobbet så satte sig flera av dom och ritade egna flygbiljetter så att dom skulle kunna följa med mig. ÅH!

Och där är vi nu. Torsdag. Jobbade, bokade en tatueringstid och satte mig sedan på flyget. Landade i ett snöigt Norrbotten för någon timme sedan och nu är det dags för sängen så att man orkar med de närmsta dagarna.

Inga kommentarer: