torsdag 5 juli 2012

Måndag, Tisdag, Onsdag ..

Måndag : Jag och Harpa hade anniversary så vi gick ut på Julian's och åt bästa pastan. Sedan gav vi varandra cheesy kort och lite presenter. Jag hade massor med idéer men sedan bestämde jag mig för att faktiskt lägga lite extra pengar och köpa något hon ville ha riktigt mycket, nämligen en Kindle.


En kindle är en elektronisk bok, lite som en iPad. Hon blev extremt glad och det är ju ungefär det enda jag vill. 


Vitlöksbröd till förrätt.


Man fick sötaste cola flaskorna som vi bestämde oss för att behålla. Vi vet inte riktigt varför, men dom kan få bo hos oss i Malmö på någon hylla ..


Pesto och kyckling-pasta i någon extremt god sås. Åh!


Linguini med kantareller, ost och skinka i ännu godare sås. Som ni förstår dog vi godhetsdöden och blev tvungna att ta hem halva tallriken då portionerna är så galet stora här. Finfin dag.

Tisdag : Jag körde min värdmamma till tåget så att hon kunde ta sig till flygplatsen, och mitt i allt var huset helt tomt på folk. Jag och hunden hängde lite med Harry Potter i trädgården innan vi började att förbereda inför kvällens festligheter. Dagen efter skulle ju nämligen vara 4e Juli ..


Lagade mat för ungefär 30 pers trots att vi bara var 9 som skulle äta ..


Gick all in med dekorationerna, man firar ju faktiskt bara 4e Juli då och då ..


Vi var ett helt gäng som satt ute på verandan och åt mat, drack öl och lyssnade på musik innan Malin anlände och vi började bege oss mot South Norwalk för utgång.


Vi var fyra tappra som orkade ut denna kvällen, och trots att kvällen blev kort så blev det extremt intressant och underhållande. Vi träffade trevligt (konstigt) folk, drack öl och dansade röven av oss innan vi åkte hem till mig och åt bisarrt mycket fyllemat och sov sedan gott tills hunden väckte oss alldeles för tidigt ..

Onsdag : Finns inte så jättemycket att säga om denna dagen egentligen .. Det var 4e Juli, så det mesta var stängt och vi mådde lagomt bra, så vi spenderade ungefär hela dagen i soffan framför diverse iPads och datorer.


Bakfull brud är bakfull. 


Vi åt exakt hela dagen, och när det kändes som att jag skulle hoppa ur skinnet av uttråkighet (inte ett ord, men ändå) så bestämde vi oss för att kika om köpcentrumet var öppet. Det var det och vi gjorde det vi alltid gjorde i mallet : åt och handlade onödiga saker. Turtles-underlägg, en hatt och mat fick bli dagens inköp. På kvällen dök Maria, Johanna och Mandee upp för att äta upp resterande mat från gårdagen och sedan satt vi och kikade på roliga YouTube-klipp innan klockan blev supermycket. Oj, vad dagarna flyger förbi när man är ledig!

Inga kommentarer: