fredag 6 juli 2012

SIX FLAGS!

Känner att jag inte uppdaterar dagarna direkt i ordning, men så blir det ibland när man är på semester. I Söndags packade iaf jag, Malin och Harpa ihop oss i min lilla Honda och gav oss ut på vägarna. Destination : Springfield, Massachusetts. Vad hittar man där då? Jo, ett tivoli som får Gröna Lund att framstå som snurrande tekopparna. Vi var extremt taggade!


Frukost nummer två. En munk och en kaffe från Dunkin Donuts. Är man i USA så är man ..

Vi var såklart dumma i huvudet och gav oss på den nyaste, största och obehagligaste berg och dalbanan först. Vi trodde att vi skulle skita ner oss, men den var så jävla rolig!

Sedan var vi än en gång dumma i huvudet och tyckte att det lät roligt med en vatten-attraktion .. Det var ju lagom kul närmsta timmarna när vi var sjöblöta och äckliga.

Fast glada var vi ju ändå.

Blöta ryggar och charmiga BH-band.

Vi blev mitt i allt dö-hungriga och käkade gyros till lunch. Inte nådigt gott.

Sedan planerade vi resten av dagen ..

Gick och hälsade på alla Super Heroes. Posade med Robin, följde efter Batman och smygkikade på Green Lantern.

Det här är bizarro. Den har vunnit bästa berg och dalbanan i världen flera gånger och den är bisarrt (höhö) rolig. Den går upp och upp och upp innan du åker i princip 90 grader neråt. Ja, ni ser ju på bilden ..

Det här är mitt bizarro-face. Ungefär såhär såg jag ut på bilderna som togs mitt i berg och dalbanan.


Hittade Batmans bil och poserade lite.

Sedan åt vi slush och kikade på när pojkband uppträdde inför 10 tjejer.

Åkte slänggungorna pinsamt många gånger. Så grymt skönt med lite vind då temperaturen denna dagen nådde upp till 35. Det går inte att förstå värmen här alltså ..

Jag har alltid velat prova åka dom där hästarna som går runt, runt och upp,ner. Så ja, vi gjorde helt enkelt det.

Precis när vi skulle gå till vattenparken så började det regna och åska så vi fick snällt vänta ..

Och spendera tiden med att äta extremt ful mat. Corn dog. Dvs en varmkorv i något som smakar som en doughnut. Konstiga amerikanare ..

Vattenparken öppnade igen och vi badade tills vi var som russin och åkte vatten-rutchbanor. När den stängde gick vi tillbaka till det vanliga tivolit och åkte bizarro en gång till. Vi hade så himla tur med köerna denna gången. Sist vi var där fick vi stå i kö i 1½ timme per berg och dalbana ungefär. Jag försökte få med mig brudarna på fritt fall, men dom vägrade. Så jag bestämde mig helt enkelt för att åka själv. Finfin utsikt minst sagt!

Sedan tog nördarna i oss över och vi bestämde oss för att införskaffa varsin Batman-mantel. Snygga!

Vid åtta stängde Six Flags och vi begav oss på jakt efter mat. Det blev, såklart, Taco Bell!

Då jag var helt slut efter helgen och jag var den som körde så insisterade jag om ett besök på CVS för inhandlande av cola light och godis. Och väl på CVS blev allt bara helt .. oförklarligt. Det kom en gammal man i Texas-hatt och viskade i våra öron och jag blev så rädd att jag skrek över hela affären, Harpa skämde ut sig i kassan, Malin klädde ut sig en en Amerikansk president och några minuter senare låg alla vi på golvet och kippade efter luft då vi skrattade så mycket. Åh, den där känslan när man bara inte kan sluta skratta!

Sedan påbörjade vi färden hemåt och lyssnade oavbrutet på musik från barn-musikalen Camp Rock och sjöng med för fulla muggar. Vi körde förbi ett ställe som hette Capitol Area och tänkte såklart på Hunger Games.. Vi kom till slut hem och vi var så jävla nöjda med dagen. Tack Malin och Harpa för att ni är minst lika konstiga som jag.

1 kommentar:

JESSICA R LARSSON sa...

Utan glasögon och med lite sömn i ögonen så såg jag Harpas munk som en ORM. Är glad att jag hade fel!