tisdag 10 juli 2012

Vacation, fortsättning.

I torsdags hängde jag och Malin mest på stranden, läste böcker, dog av värme, drack cola light och satt vid datorn innan det var dags för henne att jobba lite. Senare dök Maria och Harpa upp för att kika på film och äta svenskt godis. Oerhört lugn kväll, och välbehövligt. Egentligen skulle vi iväg på Alive@Five vilket är en festival varje Torsdag i en grannby, men både min lever och min plånbok behövde lite återhämtning..


Spiderman Mac&Cheese. Näringsrikt och jävligt coolt!


Välbehövlig nap på stranden.


Mitt i allt var det fredag och jag har ärligt talat ingen jävla aning vad vi gjorde hela dagen. Dagarna flyter ihop så jag antar att det var något med strand/film/mat att göra. Kvällen kröp närmare och vi ringde och beställde kinamat. Så. Jävla. Gott.


Jag, Malin, Harpa och Maria hängde hos mig och drack öl (eller ja, Maria körde så hon drack cola), åt mat, dansade och gjorde extremt fula musikvideos. 


Sedan tänkte vi prova på utelivet i småbyarna, så Maria körde ut oss 37 minuter mitt ut i skogen och där låg en liten skabbig bar med underbar karaktär. 


Väl där träffade vi en himla massa trevligt folk. Vi satt praktiskt taget runt ett bord och pratade med intressanta människor, drack öl och tog shots från sådana där rör hela kvällen. Supertrevligt!


Vi vaknade upp nästa morgon och kände att det bara finns tre saker som kan få oss att överleva dagen : Cola light, bacon och Date Night. Det var viktigt att vilavilavila då kvällen senare skulle bjuda på utgång i New York City. Fin början på helgen!


Inga kommentarer: