onsdag 20 juni 2012

Babbel

Först och främst : GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN SYSTER YSTER!

Sommarlov för barnen betyder absolut inte sommarlov för Au Pairerna. Tvärt om, faktiskt. I veckan är det 10-timmars dagar som gäller, men det gör mig faktiskt inget alls. 'Mina' barn är så himla fina och jag har längtat efter denna vecka i över en månad nu. Idag kom Harpa till USA, och bara det i sig kan ju göra min vecka till världens bästa. Sedan kan vi ju lägga till födelsedagsmiddag, födelsedagsfirande med fina vänner i NYC samt Pridefestivalen, så har ni min kommande helg. Åh, så himla fint! 

Så förutom lite 'vad ska jag göra i höst?!?!?!'-ångest samt en sjukdom som ligger och lurar så är livet jävligt fint nuförtiden. Idag kom temperaturen till slut upp i 36 grader och med en luftfuktighet på 80%. Där snackar vi grisvarmt alltså. Trodde att jag skulle glida ur sätet i bilen idag för att det var så svettigt. Huvva! Dock märker jag hur solkåta vi svenskar är .. På radion pratade alla om att dom skulle stanna inne hela dagen medan min hjärna skrek "INNE?! Det är ju sooooool."   Måste nog vänja mig vid att inte vara ute så fort solen lyser, för den gör ju det himla ofta här borta.

Har levt på alvedon (och godis) sedan i Söndags, så nu tar jag två stycken och går och lägger mig och vaknar bestämt upp frisk imorgon. Jomenvisst! För Malin, "ett beslut är ett beslut, och ett beslut håller man"! (Vi har blivit besatta av att citera svenska filmer och serier. I topp ligger sunes sommar, sällskapsresan, sunes jul, snowroller och ibland slänger vi in lite ronja rövardotter och andra mästervärk.) Men NU : sängen!


Vad skulle jag göra utan denna bruden? Ha ett betydligt tråkigare liv, det kan jag lugnt säga.
Vi har samma hjärna och säger saker exakt samtidigt och tänker på exakt samma sätt.
JAG HATAR DIG! (ett väldigt välanvänt citat från sunes sommar)

2 kommentarer:

RunLikeYouStoleSomething sa...

Jaaahaaaaa <3

jeskan sa...

Sunes Sommar är alltid etta vad gäller citat!