måndag 4 juni 2012

A Sunday in the Big Apple

Jag var ju ledig hela denna helgen, och det händer ju inte superofta, så jag bestämde mig för att ta vara på alla dagar. Så på Söndagen ställde jag därför klockan på 07.30 och begav mig sedan in till New York City. I princip alla jag känner här skulle jobba denna dagen, så jag åkte in ensam, men mötte upp en tjej som heter Malin från Darien för brunch nere i Tribeca.
Mötte upp henne och en karl hon kände från Park City där hon bott tidigare. Det var en jättemysig uteservering och för min del blev det pesto och kyckling-panini och en kall öl. Hade kunnat avsluta dagen där och ändå vara nöjd!

Vi strosade kring tribeca och soho, och så var vi inne i en affär med en hel vägg full med beatles tröjor.
Man kan ju bli glad för mindre! 

Efter att ha kikat på surfbrädor, blivit visade vart Russell Brand  bor när han är i New York och  strosat en himla massa mer hamnade vi mitt i allt på den mest fancy lunchrestaurangen någonsin ungefär. Kristallkronor i taket och bara supermsyigt.

Jag var på toaletten när dom beställde och när jag kom tillbaka sa Malins vän "vi beställde en mimosa till dig. du kändes som en mimosa-tjej!". Haha, ja det är ju inte varje söndag man dricker champagne och apelsinjuice, så jag tackade och tog emot.

Ingången till restaurangen. Mysens mys.

Efter några timmar tackade jag för mig och började jakten på ett par Dr. Martens, men istället började det regna så jag hamnade på en bar på Hudson Street och tog en öl och läste min bok medan jag väntade ut regnet.

När det slutade så började jag promenera uppåt, man först gick jag i cirklar i The Village bara för att det är så himla fint och man inte vill missa någonting alls. 

Jag, Malin, Kajsa och Harpa älskar denna korsningen! Vi älskar iofs alla korsningar nere i The Village då det är världens bästa ställe, men denna fick komma med på bild.

Gick och gick och gick och kollade på allt som fanns att kolla på. Hamnade på en loppmarknad för böcker och sådant är ju alltid underhållande. 

Gick förbi New York Film Academy.

Och helt plötsligt hamnade jag mitt i en festival för firandet av Filippinernas Självständighetsdag eller något liknande. Kikade lite i stånd och lyssnade på uppträdanden innan jag fortsatte min vandring uppåt.

Kikade lite på Empire State Building och mitt i allt var jag framme på 42a gatan efter att ha promenerat ungefär 1,5 mil under dagen. I nya converse. Fötterna var lagomt slitna men själen var glad så jag mötte upp Malin igen, köpte mat på McDonalds och sedan satte vi oss på tåget hem. Skulle egentligen på bio på kvällen med det blev uppskjutet till Tisdag så jag spenderade fyra timmar på skype med finaste Harpa.  Mitt i allt var hela helgen över och då är det ju faktiskt bara 5 dagar till nästa helg. Och nästa helg kommer att bli legendarisk, för då är min Malin Ekström tillbaka i the U S and A och det slår ju aldrig fel. 

Inga kommentarer: