onsdag 13 juni 2012

Söndag

 Jag är en person som alltid vill göra  massa saker och resa bort och ta vara på tiden de dagar jag är ledig. I Söndags gick jag dock med på en Westport dag och det blev ju hur himla bra som helst! Vi började dagen med en bagel, en cola light och lite tidningar på min gräsmatta. Termometern nådde upp till 31 grader, så vi var nöjda.

Sedan tog vi tag i oss själva, fixade lunch och begav oss till stranden för picknick, badande, solande och läsning. Det kostar 50$ att parkera på stranden i Westport, det är helt sjukt! Dock har vi som tur är beach sticker på våran bil så vi passar på att hänga där så mycket vi kan. Kommer att sakna Westport och dess rikemansförmåner. 


Man kan ju säga att helgen satte ... färg .. på tillvaron.




Efter stranden blev vi bjudna på BBQ hos Malins värdfamilj, men det kom inte med på bild. Vi åt tills vi nästan stupade innan vi hämtade upp Maria på tågstationen för att bege oss till Trumbull på bio. "Varför ska ni åka klockan åtta om filmen börjar 21.10?", frågade Maria. Det fick hon ett bra svar på när vi virrade omrking på olika motorvägar i ungefär en timme och fick åka in på bensinmackar tre gånger och fråga efter vägen. Till slut kom vi fram och då hade vi redan ätit upp allt godis  så vi hade sockerkick samt var så övertrötta att vi inte kunde behärska oss, så kvällen ledde till att vi skämde ut oss mer än en gång. Men oj, vilken bra kväll!
Äntligen fick jag chansen att se The Avengers och den var ju helt jävla sjukt bra. Jag och Malin satt och var helt till oss efter bion och funderade på att gå och se den igen. Kanske får bli så i helgen! Är lite kär i Iron Man och Thor och alla andra i filmen .. Åh. Hela helgen har jag vara varit alldeles lycklig, och jag är idag (onsdag) fortfarande i det stadiet. Fan vilken härlig känsla!

Inga kommentarer: