tisdag 5 juni 2012

Kinesisk framtids-kaka ..

I USA äter man betydligt mer hämtmat än vad man gör i Sverige. Min värdpappa är ju dock svensk så vi äter väldigt mycket hemlagat (ofta Jenny-lagat, till och med) men igår fanns inte orken alls så jag och min värdmamma gav varandra menande blickar innan vi ringde till Kina-restaurangen nere på gatan. Det jag älskar extra mycket med kinamat (förutom att det är just mat) är att de alltid skickar med fortune-cookies. På ena sidan står en framtida händelse och på andra sidan kan man lära sig kinesiska. Denna gången hade ju kakan också alldeles rätt.



Saker kommer att komma min väg. Dom kommer att komma ända till min dörr, imorgonkväll. Det är nämligen så att finaste bästa Malin anländer i NY imorgon för att tillbringa två månader här i Westport. Jag är så pinsamt exalterad att jag inte riktigt vet vad jag ska göra av mig själv. Sedan vet jag inte riktigt om det är Malin i sig eller det svenska lösviktsgodiset som gör mig med sprallig, men bra saker kommer i alla fall min väg. Vi syns imorgon, brudfan!!

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Tror du det är en vinnande lottorad de också skickar med?!

Jenny sa...

Jag ska, helt utan ironi, prova på denna teori så fort chansen finns. Återkommer med svar!

Rebecca sa...

Det tycker jag låter som en mycket bra idé, väntar med spänning :)