fredag 8 juni 2012

Liten sammanfattning

Onsdag : Sveriges nationaldag firades först med jobb, gym och mer jobb innan det var dags för ugnspannkaka och kanelbullar med värdfamiljen. Senare dök fem svenska tjejer upp (varav en av dem var Malin !!!) för att kika på Sunes Sommar och äta svenskt lösviktsgodis, chokladbollar, marabou och pepparkakor. Det blev till slut ingen film utan bara några timmars prat, men nästan allt ätbart gick ner. Såklart. Jag lånade även med en dalahäst från vardagsrummets bokhylla för att få stämningen på topp. Allt blir bättre med en dalahäst i närheten!
 
Torsdag : Då finaste Malin bara varit i USA en kväll så var jag ju såklart tvungen att ta med henne på alla våra favoritställen dagen efter. TjMaxx, Taco Bell, Dollaraffären, Best Buy och såklart min gräsmatta. Vi dog av värme, drack is-té och läste tidningar tills det blev dags för jobb igen. På kvällen var det dags att bli så rädd att man mådde illa, vilket vi alltid gör när vi kikar på Pretty Little Liars. Vi kikade på första avsnittet på säsong tre och drack en kall öl till det. Sjukt bra Torsdag!
 
Mitt i allt är det Fredag och dagen har mest bestått av att åka till 'the mall' med Maria och shoppa upp halva veckans lön ungefär. Sedan hann vi även med att äta lunch på ett avstängs parkeringstak och skämma ut oss, men det är en helt annan historia. Annars har jobbet bestått av baseball och nu är värdföräldrarna på middag och jag har rockat babysitter-livet med att ha mina tre pojkar + en kompis till äldsta killen på sleepover. Efter kinamat och hockey och glass somnade dom efter mycket om och men och nu ligger jag halvt utslagen i soffan. Tur att jag har världens bästa värdfamilj som har gett mig ledigt resten av helgen.

Inga kommentarer: