tisdag 12 juni 2012

Lördag

Eftersom jag har världens finaste värdfamilj så fick jag, än en gång, ledigt hela helgen. Åkte in till New York för att träffa Jessica som jag inte träffat på nästan två år. Vi lärde känna varandra på Au Pair skolan då vi blev Au Pairer och då hon bodde på Long Island hann vi inte umgås så ofta, men då och då möttes vi i city för att gå på comedi stand-up, käka lunch eller bara shoppa. Lunch åt vi alltid på samma ställe, ett halvdant diner-aktigt ställe på 36e gatan. Såklart var vi tvungna att äta där nu med.


Mitt i min extremt goda grillade smörgås kom det ungefär en miljon indier och hade parad. Den sträckte sig flera kilometer och vi fick Hare Krishna broschyrer. Inte mycket som förvånar en i New York längre..


Efter massa shopping började vi att traska upp mot Central Park. Vi tittade lite på ett sjukt bra gatuband som spelade underbar musik. Jag filmade lite så kanske lägger upp det senare. 


Det var filminspelning på 5th avenue. Till vad vet vi ännu inte ..


Vi vilade upp oss i Central Park med godis, läsk och muffins. Central Park är utan tvekan en av mina favoritplatser i hela världen så jag njöt både av plats och sällskap och intag av onyttigheter.


Fin Jessica till vänster och bisarrt exalterad norrlänning till höger.



Sedan begav sig Jessica till Penn Station för att ta sig till Long Island och jag till Grand Central för att åka till Westport. Även om ni bara är på besök i New York så måste ni gå och besöka Grand Central, det är sjukt mäktigt.


Förutom mat, onyttigheter, ett linne och ett par jeans fick även ett par efterlängtade lila Dr Martens följa med hem. Är så sjukt nöjd.

Åkte hem med tåget, blev sedan upphämtade hemma av Maria för att bege mig till Malins källare på förfest. Maria skulle upp tidigt så hon följde inte med ut utan droppade mig och Malin på bargatan i South Norwalk. Bilden ovan var den enda som togs förutom de obligatoriska toa-bilderna på The Loft, men det kanske var bäst så! Vi dansade röven av oss till allt från Ramones till Blink 182 till Vengaboys. Träffade trevligt folk, drack öl och tog det relativt lugnt. En taxi och McDonalds-besök senare somnade vi båda två i 90-säng och  mitt i allt var en underbar Lördag över. Hela dagen var bara helt underbar och helgen fortsatte i det tecknet och jag är fortfarande riktigt jäkla lycklig. Tack livet!


Inga kommentarer: