onsdag 23 maj 2012

Californien, Nevada, Arizona.

Om inlägget under handlade om längtan så får detta bli ett litet inlägg om saknad. För precis ett år sedan var jag mitt i vad jag skulle kalla mitt livs bästa resa (förutom själva resan till USA i sig, såklart). Jag och Malin hade precis avslutat en veckas tour genom Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Route 66, Yosemite National Park, Death Valley och andra underbara ställen innan vi till slut steg av mini-bussen i San Fransisco. Väl där möttes vi upp av Kajsa och Harpa och hade ännu en helt underbar vecka. Vi var i San Fransisco några dagar där vi besökte fängelset Alcatraz (råkar alltid kalla det för Azkaban, haha), hängde i Castro, festade på vardagskvällar och körde på världens krokigaste gata. Sedan hyrde vi bil, stannade spontant på Glee-konsert i San José, körde Highway 1 (kustvägen) ner mot Los Angeles men blev stoppad av ett stenras och efter timmar på en smal bergsväg hamnade vi till slut mitt i Californien på ett mysigt motell. Dagen efter körde vi vidare längs kusten mot Santa Barbara och till slut kom vi fram till Los Angeles. Väl där gjorde vi allt som ska göras i LA, dvs Walk of Fame, Hollywood skylten, LA Inc, Rodeo Drive, Beverly Hills o.s.v .. Sedan besökte vi Halliwell-huset från förhäxad, blev spådda i Malibu, lämnade ett brev i Jack Blacks brevlåda och hamnade på helt oförglömliga partyn. Utan tvekan 2 av de bästa veckorna i mitt liv än så länge, även om dessa tre brudar fick med mig på så många legendariska resor att det är svårt att välja. Här kommer några bilder från min favoritstad San Fransisco, då vi för exakt ett år sedan i detta nu gick in genom dörrarna på Alcatraz. Får ni chansen, besök America's västkust! Helt otroligt är vad det är.












Inga kommentarer: