söndag 6 maj 2012

Manhattan

Igår var det Lördag vilket betydde ledighet. Mötte upp en tjej som heter Maria och sedan åkte vi in till mitt efterlängtade Manhattan.
Vi strosade runt i Soho och West Village och kikade second hand-smycken på marknader. Det var cinco de mayo (femte maj) vilket är en viktig dag för mexikanare så vi firade lite vi också med guacamole, quesadillas och burritos.
Annars insåg jag att Maria är väldigt farlig för min plånbok då hon hela tiden supportade mina klädinköp. Trots självbehärskning kom jag hem med en del ..
Senare på kvällen blev det tillfixning och några drinkar hemma hos mig innan vi gav oss iväg till bargatan för att få dansa bort lite energi. Sjukt kul kväll, precis som jag minns partyn i USA <3 Idag mår man inte exakt lika bra, så det har blivit en lugn dag med lite jobb, middag med värdfamiljen, långpromenad i sommarvärmen och nu tänkte jag spendera resten av kvällen i sängen med Ben&Jerrys och Veronica Mars. Hoppas att allt är fint hemma i Sverige. (Och Malin & Harpa, håll er borta från Malmös gator ett tag framöver så att ni inte bli skjutna! Jag behöver er här!)

1 kommentar:

Harpa sa...

Guacamole!! Mums!