onsdag 9 maj 2012

Zumba.

Hur totalt taktlös och okoordinatisk (tror inte det är ett ord, men det passar bra in på mig iaf!) jag må vara så är det ett pass på hela gymmet som verkligen lockar. Zumba! Mest är det jag, smala hemmafruar och ett gäng tanter som försöker oss på att dansa och hur dåligt det än går så är alla ändå glada. Jag har en favoritinstruktör som jag gick mycket hos under de tidigare åren och idag, mitt under första låten, får vi ögonkontakt och hon bara stirrar och skriker sedan i mikrofonen "MEN! Är det duuuu?". Jag fick genant ur mig ett "Yeah, it's me .." varpå folk sedan kollade konstigt och undrade säkert var jag var för filur. Under dagens pass hanns det med allt från J Lo till Jessi J till Carly Rae Jepsen. Den sistnämnda är en Kanadensisk tjej som är väldigt populär bland dagens unga tonåringar, dvs ungefär 12-13 år. När hon slår på låten kollar instruktören på mig och ser att jag ler och säger därefter högt "Erkänn att du kan den här låten?!". Och ja, det är väl såklart jag kunde .. Jag har ju nämligen en flickvän samt en fd rumskompis och bästa vän som har lagt till den på "städningsspellistan" i Malmö. Att skämmas har jag lagt av med för länge sedan så jag och instruktören sjöng högt med i låten och dansade på. Så. Jävla. Roligt. Och att något med motion blandas med ordet 'roligt' hos mig händer inte ofta, så man får vara tacksam för möjligheten. Man bor ju ändå i 'möjligheternas land'.. Här är låten. Exakt lika dålig som det sägs, men precis lika fast i huvudet som alla enformiga låtar .. På tal om möjligheter så stack min fina värdmamma precis in huvudet och sa att jag kunde ta sovmorgon imorgon vilket ger mig två möjligheter : Läsa ut sista boken av The Hunger Games eller kika på Veronica Mars .. Det återstår att se, men något som iaf är självklart är att jag har världens bästa värdfamilj. Utan tvekan. Bäst.

Inga kommentarer: