fredag 25 maj 2012

Lacrosse

Igår var en lång arbetsdag. Bra, men lång. Efter skola och playdate och middag och annat tog jag min äldsta grabb (fyller snart 13, när hände detta?!) i bilen och körde 5 mil in i skogen för en lacross-match.

Tyvärr förlust med 6-5 och grabbarna kämpade på riktigt bra. Sekunden dom blåste av matchen började det spöregna och jag var tacksam för tajmingen då jag varit dum nog att lämna paraplyet hemma. Som alltid.

När det var uppvärmning eller paus eller andra stillsamma grejer vände jag koncentrationen mot min nya bok, som jag dock nästan redan läst ut. Är i en bok-period nu, och sådant är ju alltid mysigt.

Och då vädret inte verkar vilja ge med sig så får man ju underhålla sig med inomhusaktiviteter. Så som shopping. Köpte en alldeles-för-preppy-tröja-för-mig i en lite rolig färg, så vi får se om den kommer att användas. Ralph Lauren kan ju oftast sina grejer, så den kommer nog att få hänga med på några sommaräventyr. Nu är det dags att börja packa inför Fire Island i helgen. Det är ju Memorial Day (en dag att minnas alla som stupade i the Civil War) och det görs ju alltid till en stor deal i USA. Inte själva minnesgrejen, men firandet av högtider. Denna helgen kallas för "Memorial Day Weekend" och då har massor av affärer rea och alla reser bort eller har fester. Barnen är lediga från skolan så vi kan stanna på ön ända till Måndag kväll vilket såklart är himla trevligt!

Inga kommentarer: