söndag 20 maj 2012

Yale & BBQ

Yale Law School, New Haven, blev våran destination denna soliga Söndag. Jag, Maria och hennes vän Elin från Sverige tog en mini-roadtrip och hade himla tur och råkade hamna mitt i 'graduation day' för alla Yale-studenter. Dagen var underbar och kan summeras med tre ord : Mat, sol och finhet.

Vi letade efter någon mysig uteservering men till slut köpte vi picknick och satte oss på ett campus-område på Yale. Vårrullar, mac&cheese, kyckling och kitkat-choklad fick följa med i min påse. Och cola light, såklart.

Det var tydligen 'konstiga hattar'-tema denna dagen. Vi antog att det hade något med studenterna att göra, men vi lät frågan vara. Intressant var det i alla fall. Denna kille sportade Hitta Nemo-looken!

En massa avgångsstudenter med sina familjer.

Jag invigde mina nya ljusblå converse. Love them!


Sedan gick vi på avslutningscermoni för studenterna. Dock smet vi ut igen innan det började då vi kände att vi hellre spenderade tiden med annat ..

.. som att äta glass till exempel!

Vi satt på en mur och käkade glass och sedan hängde vi inne på Urban Outfitters (där jag hittade en helt underbar vinylspelare + Abbey Road vinyl som gjorde att jag dog lite av kärlek) innan vi bestämde oss för att bege oss tillbaka mot Westport.

Efter mat-inhandlande begav vi oss ner till Westport Beach.

Det var nämligen dags för BBQ-night. Ett måste en fin sommarkväll!

Folk kitesurfade men vi höll oss till det vi är bäst på ..

... att äta!

Jag var grill-mästare för kvällen. Förutom varmkorv och majskolvar blev det grillade marshmallows med choklad samt chips. Kändes som att vi aldrig skulle bli hungriga igen.


Maria grisade ner sig lite med marshmallows .. När jag kom hem pratade jag med min värdmamma i tio minuter innan jag gick upp på mitt rum och insåg att jag hade marshmallows och grillkol i halva ansiktet. Charmigt!


Sedan satt vi där resten av kvällen och lyssnade på Gavin Degraw, pratade om tv-serier och åt ännu mer. Solnedgången var helt underbar även om det inte fastnade riktigt på bild.

När solen nästan gått ner och vi skulle börja dra oss hemåt kom det två föräldra-ankor och sju ankungar och traskade förbi. Så himla söta! Nu är jag helt slut efter en underbar dag och ska krypa till kojs. Morgondagen bjuder på socialt umgänge i form av Elin, Maria och Kim innan de två förstnämnda lever lyxlivet och drar till Miami på Tisdag. Dessutom var den en bra dag för den var den 20e Maj och det betyder att om exakt EN månad kommer världens bästa Harpa hit. Åh, så bra. Nu : sängen!