tisdag 15 maj 2012

The Lucky One

Efter jobbet mötte jag upp tre svenska tjejer för lite shopping (kom hem tomhänt! eller ja, råkade komma hem med en av tjejernas nya löparskor ... man tackar) och det visade sig att två av dom är över 21 vilket betyder att jag kanske har några att dricka lagliga öl med några helger framöver! När vi sagt hejdå bestämde jag mig för att gå på bio. Jag vet inte om det var mest bion eller popcornen som lockade, men hur som haver fick jag båda. Filmen jag såg var den enda jag hann till, nämligen "The Lucky One". Det är en film baserad på en novell av Nicholas Sparks och filmen var väl precis som alla andra av dom filmerna ... lite väl .. Nicholas Sparksig .. Mysig och fint foto och extremt extremt förutsägbar! Jag skulle dessutom köpa en liten popcorn då hon i kassan sa "men du har ju bio-kort, då får du ju en stor popcorn för samma pris". Samma pris tänkte jag, och tackade glatt ja. När jag sedan satt där med mina fem liter popcorn insåg jag mitt misstag och nu sitter jag illamående men glad hemma efter min första amerikanska bio på ett år.

Inga kommentarer: