fredag 11 maj 2012

I wanna be where you are.

Sedan jag skrev sist har jag mest jobbat, läst, hängt på stranden, promenerat och ätit glass. Rätt bra dagar, om man tänker efter. Fast bäst av allt är ju såklart det faktum att en massa planer för sommaren har börjat smidas .. Igår bokade jag och Maria biljetter till Gavin DeGraw den 2:a Juni i Central Park. Kommer att bli helt otroligt! Eftersom det är fredag och jag inte har några speciella planer så funderade jag på att sitta uppe halva natten och kika på serier. Sedan såg jag att morgondagen har tänkt att bjuda på 24 grader varmt och sol, så det är väl bara att pallra sig upp, bege sig till biblioteket och sedan till stranden. Nu lägger jag i sängen och dör mätthetsdöden efter mer än en halv Ben&Jerry's på en halvtimme. Ha en fin Lördag, för er som redan vaknat.

2 kommentarer:

anna sa...

hej, hittade precis till din blogg, och har några frågor :)

har du varit aupair tidigare? är du i samma familj nu som du var då? hur funkar det? och hur kommer det sig att du åker just dit? får man inte vara aupair bara en gång?

som du ser, många frågor och jag hoppas att du kanske svarar på någon iaf :)

Jenny sa...

Hej Anna.

Jag var Au Pair i 22 månader mellan 2009 och 2011. Man får vara Au Pair två gånger, men då måste man vara hemma i två år emellan. Jag är inte Au Pair, jag är bara här i några månader och hälsar på min värdfamilj och hjälper till med barnen :) Funderar du på att åka som Au Pair? Svarar gärna på frågor om du har några :)

Mvh, Jenny